Slimme vormen van buitenreclame voor lokale bedrijven

Slimme vormen van buitenreclame voor lokale bedrijven

Lokale bedrijven hebben verschillende mogelijkheden om diensten en producten onder de aandacht te brengen van een groot publiek. Steeds populairder wordt de inzet van online marketing, onder meer in de vorm van Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

Onderschat echter niet het belang van offline uitingen. Denk aan een advertentie in een lokaal nieuwsblad, of buitenreclame in Assen. Deze buitenreclame kent verschillende vormen. Lichtmastreclame is er een goed voorbeeld van, waarbij een reclamebord aan de lantaarnpalen aan de kant van de weg wordt gehangen. Deze toepassing van buitenreclame wordt dagelijks al snel door honderden, zo niet duizenden voorbijgangers gezien. Het laat de naamsbekendheid van organisaties op hoog tempo toenemen. 

Voordelen van het gebruik van lichtmastreclame 
Lichtmastreclame kent verschillende voordelen en toepassingen. Denk aan bedrijven die wat verder van het centrum gelegen zijn, of om andere redenen moeilijk worden gevonden door consumenten. Middels lichtmastreclame is het mogelijk consumenten de juiste richting op te sturen. Daarnaast heeft lichtmastreclame invloed op het aantal impulsbezoeken van consumenten. Het gaat om consumenten die bij het zien van het reclamebord aan de lantaarnpaal worden verleid om kort af te slaan en je winkel te bezoeken. Een derde reden om voor lichtmastreclame voor je bedrijf te kiezen, is de mogelijkheid om letterlijk uit te steken boven je concurrenten in Assen. Jouw organisatie valt op! 

Verwijzing naar fysieke vestiging verbetert betrouwbaarheid 
Veel consumenten hechten waarde aan het feit dat organisaties een fysieke vestiging hebben. Het maakt hen betrouwbaarder. Immers, het is een fijn idee ergens terecht te kunnen bij klachten. Steeds meer bedrijven werken volledig online; het is daarbij maar de vraag of je iemand te pakken krijgt bij een klacht. 

Andere vormen van buitenreclame voor bedrijven 
Waar in Assen vaak voor lichtmastreclame gekozen wordt, zijn er verschillende andere vormen van buitenreclame voor je bedrijf toepasbaar. In sommige Nederlandse gemeenten is het bijvoorbeeld mogelijk om een rotonde te sponsoren. Het sponsoren betekent hierbij concreet, dat je verantwoordelijk bent voor het onderhouden van het groen op de rotonde. In ruil voor het onderhoud mag je er een reclamebord van jouw organisatie plaatsen. Net als de lichtmastreclame, zal ook deze vorm van buitenreclame voor bedrijven al snel door honderden mensen gezien worden. Een derde optie is het gebruik van reclameklokken. In dit geval wordt het reclamebord niet onder de lantaarnpaal, maar onder de klok gehangen. Een strategische plek, daar een klok al snel de aandacht trekt bij voorbijgangers. Men is benieuwd hoe laat het is. 

Tiplijn