Opening Motul pop-upstore en bekendmaking Line-up TT-festival trekt veel bekijks Noordelijk Persbureau

Opening Motul pop-upstore en bekendmaking Line-up TT-festival trekt veel bekijks

De start van de presentatie van TT-festival was donderdagmiddag weer een uniek evenement, met veel rokend rubber en een unieke presentatie van sponsor Motul.

Met de sponsor voor het TT-festival is de uitbreiding van het festival grotendeels gedekt, meer muziek en Podiums tijden het 9-daagse festival in juni.

Een rokende stuntmotor aan de kop van de Vaart en brandend rubber op de presentatie van het festival kon natuurlijk niet ontbreken. Directeur Jan Gerbrand Krol kon via een try-out laten zien wat er dit jaar extra gaat gebeuren in het Asser centrum.

De komende twee maanden zal er een pop-upstore op de kop van de vaart staan van sponsor Motul, Waar veel kleding te koop is van dit merk. Deze mooie eyecatcher geeft Assen al een echte TT sfeer.

De kermis wordt groter en de botsauto's komen terug door de vergroting van de kermis naar de Rolderstraat. Daardoor is er ruimte voor 40 attracties en dus meer ruimte waardoor de botsauto's weer terug kunnen komen.

Ook zal dit jaar het statiegeld op plastic bekers omhoog gaan van 0,50 cent naar 1,00 euro. Dit om zwerfafval nog meer tegen te gaan. Als men de eerste keer een drankje koopt betaalt men de 1,00 euro statiegeld, en bij het opnieuw kopen van een drankje levert men dan de oude beker weer in. Zolang je dus niet je beker weggooit, betaal je maar één keer de 1,00 euro statiegeld.

Nieuw dit jaar is een extra podium in de Rolderstraat. Deze komt op de plek van het afgebrande restaurant Paramaribo. Ook komen in de stad meer toiletten dan vorig jaar omdat er enorme rijen stonden. Er komen extra mobiele wc’s en dixi's rond de stad.

Na de presentatie van het TT-festival heeft sponsor Motul een modeshow gegeven, en waren de rijders van de Superbikes aanwezig om promotie te maken voor hun team. Het complete TT Festivalprogramma kun je hier vinden.

Tiplijn