Internationale linkbuilding: wat is het en wat betekent het voor online aanwezigheid?

Internationale linkbuilding: wat is het en wat betekent het voor online aanwezigheid?

Linkbuilding is één van de meest effectieve manieren om meer verkeer naar jouw website te genereren. Volgens Google staat het zelfs in de top drie van de factoren die de positie van jouw website bepalen. Een goede reden dus om daar mee aan de slag te gaan. Wanneer je jouw bedrijf ook in het buitenland op de kaart wilt zetten, is internationale linkbuilding een goed idee. Benieuwd naar wat dit kan doen voor jouw onderneming? Lees dan snel verder!

Wat is linkbuilding?
Voor we de wereld van internationale linkbuilding induiken, leggen we je graag de ins en outs van het linkbuilding in het algemeen uit. Je gaat hier actief aan de slag met het benaderen van websites die een backlink naar jouw website willen plaatsen. Als je dit goed doet, ziet een zoekmachine jouw website als relevant en waardevol. Zo krijgt jouw website een hogere positie. Vroeger kwam je nog wel weg met zoveel mogelijk links verkrijgen die naar jouw website verwijzen. Tegenwoordig speelt kwaliteit een grote rol. Een backlink moet kwalitatief goed zijn, en relevant voor beide websites, om effectief te zijn.

Wat is internationale linkbuilding?
Linkbuilding kan dus veel betekenen voor de online aanwezigheid van je bedrijf, maar wat houdt internationale linkbuilding dan in? Internationale linkbuilding staat tegenover lokale SEO, waar je je focust op potentiële klanten in de regio. De naam zegt het eigenlijk al: internationale linkbuilding houdt zich bezig met het genereren van bezoekers uit het buitenland. Je gaat dus een samenwerking aan met internationale websites. Daarbij houdt je rekening met de cultuur en taal van het land in kwestie en de ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine optimalisatie.

Hoe helpt het mijn bedrijf?
Zoals we al zeiden, helpt internationale linkbuilding bij een hogere positie op zoekmachines, zoals Google. Iemand die op zoek is naar specifieke werkzaamheden, zal jouw bedrijf dus sneller tegenkomen. Daarnaast heeft dit positieve gevolgen voor de naamsbekendheid en geloofwaardigheid van je bedrijf. Ga maar eens na: verkoop je kookgerei en verwijst een bekend kookplatform met een backlink naar jouw website? Geheid dat dit een grote impact heeft op hoe Google, maar ook potentiële klanten, jouw bedrijf waarderen.

Met internationale linkbuilding laat je mensen over de hele wereld kennis maken met jouw bedrijf. Je bent minder afhankelijk van één markt en vergroot zo je naamsbekendheid. Door zo veel mogelijk backlinks naar jouw website te verkrijgen verhoog je je zoekmachine positie en zo het zoekverkeer. Dus, kom in contact met internationale websites, pas je teksten aan op hun taal, cultuur, en SEO ontwikkelingen, en ontdek de vele voordelen van internationale linkbuilding!

Tiplijn