Menu

Asser start-up is een doorslaand succes

De Asser start-up VerkoopPartner is een doorslaand succes. Sinds de start in mei 2016 hielp VerkoopPartner vijftig bedrijven aan nieuwe klanten. Ook kwamen via deze start-up elf mensen vanuit een uitkeringssituatie weer aan het werk.

De aan de Beilerstraat gevestigde start-up is een initiatief van twee door de wol geverfde sales-professionals: George Wesseling en Frank Rijkens. Met ondersteuning van de NOM ontwikkelen zij een geavanceerd softwareprogramma waarmee ze snel en doeltreffend klanten voor bedrijven kunnen vinden en verbinden. 

Via een adressen etalage presteert VerkoopPartner de adressen aan haar klanten, die vervolgens hieruit hun selectie maken. Vervolgens benaderen de verkoopbinnendienstmedewerkers van VerkoopPartner via een van tevoren afgesproken campagne deze selectie met als doel de introductie van het bedrijf, producten of diensten. Uiteindelijk moet dit leiden tot een goede afspraak. Wesseling en Rijkens ondernemen maatschappelijk verantwoord. Werven van personeel voor hun verkoopbinnendienst gebeurt in eerste instantie onder mensen in een uitkeringssituatie. Hierbij werkt VerkoopPartner veel samen met Werkplein Drentsche Aa. Wesseling: “Zo hielpen wij de afgelopen 10 maanden al elf mensen aan een betaalde baan. Zes van hen werken nu bij ons, vijf stroomden door naar andere banen.”

Unieke acties
Wesseling en Rijkens hebben ruime ervaring in de saleswereld. Het viel hun op dat steeds meer van de kleinere mkb-bedrijven hun verkoopbinnendienst en secretaresses wegbezuinigen. “Maar dat betekent dus dat ondernemers zelf actie moeten ondernemen om klanten te werven. Of dat zij op een andere manier aan acquisitie moeten doen. En daar hebben ze vaak geen tijd voor of geen zin in. Dus dachten wij: ‘misschien kunnen we dat stukje voor die bedrijven overnemen’. Het bleek een gat in de markt.” Momenteel maken vijftig bedrijven gebruik van de VerkoopPartner-diensten.

Een uniek softwareprogramma speelt een centrale rol in de dienstverlening van VerkoopPartner. Deze software brengt bedrijven snel en doeltreffend in contact met de geschiktste potentiële klanten. Deze klanten benaderen wij vervolgens met een unieke actie. Wesseling: “Wij denken graag mee bij het ontwerpen van deze acties. Zowel qua doelgroepbepaling als in het maken van commerciële uitingen.”

Volgend jaar 25 mensen
Het vinden van voldoende personeel is volgens Wesseling momenteel de grootste uitdaging van VerkoopPartner. “Want het aantal klanten neemt razendsnel toe. Het is onze doelstelling om eind volgend jaar zo’n 25 mensen aan het werk te hebben.”